Monikucha online

Ziemniaczane koszyczki w sylwestrową noc

To już mój ostatni wpis w tym roku. Moja propozycja na przystawkę w sylwestrową noc. Lubię jeść takie małe cudeńka na przystawki. Lekko pobudzają  mój apetyt i nim skończę, ochota na główne danie wzrasta ekspresowo. Ogromną zaletą koszyczków jest ich uniwersalność i różnorodność zarazem. Nadzieniem może być wszystko . Ja wypróbowałam wędzonego łososia z kwaśną śmietaną i ser stilton z dżemem żurawinowym. Moim zdecydowanym faworytem okazała się para żurawina z serem. Dwa mocne smaki, idealnie się przenikały. Koszyczki same w sobie mają delikatną teksturę, lekko chrupiącą i cieniutką skórkę. Smak ziemniaka jest subtelnie wyczuwalny, co pozwala  nadzieniu grać pierwsze skrzypce. Idealne danie na większą imprezę lub małe co nieco 🙂

Składniki:

  • 1 kg ziemniaków
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

Ziemniaki zostawiamy w skórce i  gotujemy w osolonej wodzie. Odstawiamy do ostygnięcia. Zimne ziemniaki obieramy i ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.  Ja jeszcze dodałam troszkę chili, ale to już sprawa indywidualna 🙂

Nagrzewamy piekarnik do 220ºC.

Masę ziemniaczaną przekładamy do wcześniej wysmarowanych masłem foremek babeczek, około 1 łyżki na babeczkę. Delikatnie przyciskamy palcami, część masy może wychodzić po za foremkę. Masy nie może być za mało, bo porobią się dziury podczas pieczenia.  Pieczemy dopóki nie zbrązowieją, około 25 minut. Wyciągamy. Jak ostygną w pokojowej temperaturze, wyciągamy z foremek i przekładamy na blachę.

W tym czasie przygotowujemy dowolne nadzienie.

Przed podaniem wkładamy ponownie do piekarnika na 6-8 minut w 180ºC.

Nadziewamy i gotowe 🙂

Przykłady nadzienia:

1.

  • ser stilton
  • kwaśna śmietana
  • dżem żurawinowy

2.

  • kwaśna śmietana
  • wędzony łosoś
  • starta skórka limonki

3.

  • tuńczyk z puszki
  • majonez
  • kukurydza
  • seler naciowy

4.

  • pierś kurczaka
  • majonez
  • kukurydza

5.

  • tatar
  • papryka

Życzę smacznego i głowy pełnej pomysłów 🙂

Życzę wszystkim szampańskiej zabawy sylwestrowej. Niech rok 2015 będzie rokiem waszych spełnionych marzeń!

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

   

29 grudnia, 2014 - Posted by | o jedzeniu i piciu, wegetariańskie, zakąski, ziemniaki | ,

6 Komentarzy »

  1. Świetny pomysł. Jako nadzienie wybrałabym kurczaka:)
    Wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku:) Pozdrawiam:)

    Komentarz - autor: wiosenka27 | 30 grudnia, 2009 | Odpowiedz

  2. kolejny super pomysł:) mnie podobnie jak wiosence, wersja z kurczakiem by najbardziej odpowiadała:) Tobie Moniko też wszystkiego dobrego przez cały 2010 roczek:) udanego sylwka, no i przedniej zabawy:)

    Komentarz - autor: ilka86 | 30 grudnia, 2009 | Odpowiedz

  3. Dla mnie z łososiem proszę. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

    Komentarz - autor: nobleva | 30 grudnia, 2009 | Odpowiedz

  4. Robią wrażenie! 🙂

    Komentarz - autor: Krokodyl | 30 grudnia, 2009 | Odpowiedz

  5. Szampanskiej zabawy i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!

    Komentarz - autor: eatafterreading | 30 grudnia, 2009 | Odpowiedz

  6. Brzmi smakowicie ;). Mniami 😉

    Komentarz - autor: keenia | 30 grudnia, 2011 | Odpowiedz


Dodaj komentarz