Monikucha online

Grzybowe palmiery

Szukałam dodatku do  grzybowego consomme. Wiadomo, od razu na myśl przychodzą paszteciki. Ale ja chciałam coś szybkiego i w niewielkiej ilości. I wtedy palmiery mignęły mi w telewizji, na słodko oczywiście. Pomyślałam, czemu nie. Nigdy wcześniej nie jadłam palmierów i nie wiedziałam, jak będą smakować z nadzieniem innym niż słodkim, ale co tam, do odważnych świat należy.  I dobrze, bo tak bym cały czas stała w miejscu,  szukając substytutu pasztecików. Palmiery okazały się wyśmienite . Do nadzienia posłużyły mi grzyby z zupy i zrobienie palmierów zajęło mi nie więcej niż 10 minut + 1 godzina chłodzenia w lodówce.  Delikatne, rozpływające się w ustach, doskonale skomponowały się z grzybowym wywarem🙂

Składniki:

  • ciasto francuskie
  • wygotowane grzyby z zupy grzybowej
  • 1/2 cebuli drobno pokrojonej
  • 1 ząbek czosnku
  • tymianek, sól, pieprz do smaku
  • 1 jajko do posmarowania

Przygotowanie:

Odcedzone grzyby z zupy drobno kroimy. Na patelni rozgrzewamy masło lub olej, szklimy cebulkę. Dodajemy grzyby, przyprawiamy do smaku. Dusimy, aż cały płyn odparuje i uzyskamy gęstą masę.

Ciasto francuskie wyciągamy z lodówki (musi być zimne), rozwałkowujemy. Na całej powierzchni za pomocą łyżki rozsmarowujemy masę grzybową.  Dwa końce ciasta zwijamy do siebie, aż się spotkają, w dwa złączone rulony. Smarujemy jajkiem, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na godzinę.

Rozgrzewamy piekarnik do 180°C i pieczemy pamliery aż nabiorą złocistego koloru.🙂

ZOBACZ  RÓWNIEŻ:

  

Grudzień 29, 2009 - Posted by | grzyby, o jedzeniu i piciu, wegetariańskie, zakąski | , , ,

5 komentarzy »

  1. Fajna propozycja na sylwestra:)

    Komentarz - autor: wiosenka27 | Grudzień 29, 2009 | Odpowiedz

  2. mmm… ale one pięknie wyglądają:) tak oryginalnie i elegancko!:)

    Komentarz - autor: ilka86 | Grudzień 29, 2009 | Odpowiedz

  3. Wspaniale uwielbiam grzyby :- )

    Komentarz - autor: gosiaa99 | Grudzień 29, 2009 | Odpowiedz

  4. […] « Poprzednie | […]

    Pingback - autor: Ziemniaczane koszyczki w sylwestrową noc « Monikucha online | Grudzień 30, 2009 | Odpowiedz

  5. Dziękuję Ci za ten przepis. Porzebowałam własnie czegoś w tym stylu. Do barszczu.😉

    Komentarz - autor: Krokodyl | Grudzień 30, 2009 | Odpowiedz


Skomentuj

