Monikucha online

Prosty, piwno-serowy chleb bez drożdży

Pieczenie chleba kojarzyło mi się do niedawna wyłącznie z piekarnią, jednak gdy zaczęłam przeglądać Wasze blogi, domowe wypieki stały się bardziej przystępne, co niestety nie oznacza , że automatycznie prostsze. Mój pierwszy drożdżowy chleb udał się całkiem przyzwoicie, ale…no właśnie czegoś mu brakowało.

 Drugą próbę podjęłam z okazji zeszłotygodniowego spotkania rodzinnego, tym razem, dla pewności, bez drożdży. Przepis jest bardzo prosty i po godzinie mamy pyszny serowy, lekko ostry chleb, którego wierzch można posypać nasionami, zwłaszcza sezamem, co nada nieco słodkiego akcentu. Zdecydowanie będę piec ten chlebek częściej, urozmaicając co nieco recepturę 🙂  Przepis polecam wszystkim amatorom pieczenia, którzy maja ochotę na własny chleb, ale boją się spróbować!

Składniki:

  • 1 ½ szklanki mąki razowej
  • 1 ½ szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka + 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 ½ łyżeczki gorczycy
  • 350ml jasnego piwa
  • 2 szklanki startego, żółtego sera
  • 85g zielonych lub czerwonych papryczek chili ze słoika razem z wodą, zmiksowane
  • 1/8 łyżeczki sproszkowanej chili
  • Nasiona do posypania: mak, słonecznik, sezam

Przygotowanie:

Nagrzej piekarnik do 220ºC i wysmaruj formę masłem.

W dużej misce wymieszaj wszystkie suche składniki.

Dodaj papryczki chili, ser i piwo i dobrze wymieszaj – ciasto będzie bardzo gęste.

Przełóż wszystko do formy, rozłóż równomiernie i posyp nasionami.

Przed włożeniem chleba skręć piekarnik do 200ºC. Piecz 45-50 minut, a dla pewności przed wyciągnięciem sprawdź patyczkiem – musi być suchy.

Przed podaniem ostudź na raszkach  przez 15  minut.

 

ZOBACZ  RÓWNIEŻ:

  

Luty 13, 2010 - Posted by | chleb, o jedzeniu i piciu, sery | ,

10 komentarzy »

  1. Jak dla mnie rewelacja:)

    Komentarz - autor: wiosenka27 | Luty 13, 2010 | Odpowiedz

  2. Wygląda przepięknie. Ja póki co piekę tylko takie proste chleby uciekając od zakwasu 🙂

    Komentarz - autor: kasiaaaa24 | Luty 13, 2010 | Odpowiedz

  3. Bardzo ciekawy chlebek i pięknie wygląda! Notuję przepis 🙂

    Komentarz - autor: Grazyna | Luty 13, 2010 | Odpowiedz

  4. ależ apetyczny!!! jeszcze tylko masełko i jak dla mnie to bedzie pełnia szczęścia 🙂

    Komentarz - autor: myniolinka | Luty 13, 2010 | Odpowiedz

  5. w piwie sa drozdze-dlatego jest ono swietnym dodatkiem do robienia chleba

    Komentarz - autor: przytulanka | Luty 13, 2010 | Odpowiedz

  6. Dzieki dziewczyny i powodzenia z wlasnymi wypiekami 🙂

    Komentarz - autor: Monikucha | Luty 14, 2010 | Odpowiedz

  7. Chleb przepyszny a do tego jeszcze pasztet z tacą dodatków,pychotka!!!!! 🙂

    Komentarz - autor: mama | Luty 15, 2010 | Odpowiedz

  8. przepisy super ,tylko dlaczego proszek do pieczenia,raz na jakiś czas stosujemy do ciast, a chleb spożywamy codziennie,nie chciałbym wprowadzać każdorazowo do chleba tej chemicznej substancji.
    Pozdrawiam cieplutko
    Jurek

    Komentarz - autor: Jurek | Listopad 1, 2010 | Odpowiedz

    • Ja właśnie szukałam chleba na proszku, bo drożdżowy mi nie smakuje całkiem, ostatni przemęczyłam ale więcej nie upiekę, a zakwas na razie to nie moja półka. Pozdrawiam!

      Komentarz - autor: Annkoo | Październik 7, 2012 | Odpowiedz

  9. Jakiej maki razowej: pszennej czy zytniej ? chelb wyglada super !!!!

    Komentarz - autor: Mariola Pawelczyk | Marzec 13, 2016 | Odpowiedz


Skomentuj

