Monikucha online

Marokańska sałatka z ciecierzycą

Sałatkę zrobiłam do Tangine z kurczaka (przepis pojawi się wkrótce) bo lubię mieć coś zielonego do przegryzania🙂 W przepisie wykorzystałam pomysl Agi z blogu Eksperymentalnie na pieczoną soczewicę i był to pomysł doskonały🙂

Składniki :

  • 1 puszka ciecierzycy, upieczonej w piekarniku z ostrą papryką, kminkiem i garam masala (po 1 łyżeczce), podpatrzone u
  • 3 pomidory, bez miąższu, drobno pokrojone
  • ½ papryki czerwonej, pokrojonej w kostkę
  • 10 oliwek, pokrojonych  w paski
  • 2 selery naciowe, pokrojone w paski
  • 1 czerwona cebula , drobno pokrojona
  • świeże liście szpinaku, , drobno porozdzierane
  • sałata watercress i rocket (garść)

Dressing:

  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki octu winnego, czerwonego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka drobno posiekanej pietruszki
  • 1 łyżeczka drobno posiekanej mięty
  • 1 łyżka zmielonego kminku
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Mieszamy że sobą wszystkie składniki sałatki dressingu. Po 10 minutach możemy podawać🙂 Dla niektórych sałatka może wydawać się kwaśna (kurczak tangine był słodki, więc smaki się równoważyły), wtedy można zwiększyć ilość oliwy z oliwek lub zmniejszyć kwaśne np ocet lub sok z cytryny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

    

Grudzień 5, 2009 - Posted by | kuchnia marokańska, o jedzeniu i piciu, sałatki, wegetariańskie | , ,

5 komentarzy »

  1. Pyszna🙂 Lubię takie sałatki, lubię ciecierzycę w sałatkach. Pozdrawiam :-))

    Komentarz - autor: Krokodyl | Grudzień 5, 2009 | Odpowiedz

  2. Fajna sałatka, lubię surowy szpinak w sałatkach i podoba mi się dodatek mięty🙂

    Komentarz - autor: nobleva | Grudzień 5, 2009 | Odpowiedz

  3. Wstyd sie przyznac ale nie jadlam jeszcze saldki z ciecierzyca.. nawet nie wiem czy ja moge tutaj dostac. Ciekawi mnie jak ona smakuje

    Komentarz - autor: gosiaa99 | Grudzień 5, 2009 | Odpowiedz

  4. Witam się🙂

    POmysł na sałatkę jest super, a pieczona ciecierzyca już od dawna chodzi mi po głowie… Mam jeszcze pół paczuszki, więc może za jakiś czas ten pomysł wcielę w życie.

    Tymczasem ślę pozdrowienia🙂

    Komentarz - autor: vespertinee/ania | Grudzień 6, 2009 | Odpowiedz

  5. […] Ja do tego podałam sałatkę marokańską z ciecierzycą […]

    Pingback - autor: Kurczak Tangine z morelami i śliwkami « Monikucha online | Grudzień 10, 2009 | Odpowiedz


Skomentuj

